Kép a filmen, s a merevlemezen.

Mit is kezdene az ember, mikor már minden útvonal kialakult? 
Fényképez memória kártyára, nem jó, töröl, újra exponál, Photoshop, Nyomtatás....

És hol is készül el a fénykép? Hát még a legelején, a fejben. 
Úgy adódott, hogy a barátok, egy Yashica A fényképezőgéppel leptek meg születésnapomra. 

Úgy elsőre nagyon-de nagyon örültem neki, nagyon szerettem volna már kipróbálni a középformátumu filmes fényképezést.

A 35 mm es leica, még a Smena 8 idejéből ismerős volt, azt elsőáldozásomra kaptam keresztapáméktól. 

A laborálás első élménye pedig egy szomszédbácsi jóvoltából volt ismerős.

Megrendeltem a filmet a fotós barátomtól, és elkeccegtettük itthon. Csak úgy próbából, a gép mellé kapott fénymérőre hagyatkozva, hogy lássuk,mit tud. Nem ereszt-e be fényt, ott ahol nem kéne, működnek e a záridők rendesen. 

Meglepetésemre minden működöt az 1956 ban gyártott japán csoda masinán.
A komponálás egy külön feladat volt, a keresőben mindennek a tükörképét látom, így nem egyszerű, de csak szokás kérdése.
Az első filmet Karcsi hivta elő. 

Foma 100 as film.
Hívó: Agfa R-09 - 9 perc
1:50 hígítás
Fixáló: Fomafix - 3 perc
Stabilizáló: Fotonal - 1 perc

Bescannelte - és csak csodálkoztam.

Eldöntöttem, hogy a közelgő Homrodszentmártoni fotótáborba viszem a 60 éves masinát.

Rendeltem hozza 
2 db Iso 100 as filmet
5 db Iso 200 as filmet
5 db Iso 400 as filmet

Mindegyiket elexponáltam. 
Az izgalom semmihez se hasonlítható, mikor tudod, hogy a kép ott van, látensen, de nem nézheted meg a hívás végéig, mert akkor eltűnik.

Ott motoszkál az ezüst alapú érzékenyített filmen, az emulzióba, be van zárva a fény.

S akkor egy film erejéig segített Karcsi előcsalogatni. 

Fomadon R-09 es hívót használunk, Fomafix fixírsó oldatot, Stabilizálót nem vásároltam. 






Mindenkinek ajánlom, aki kívánja a FÉNYkép vegyszeres előhívását.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések